Σάββατο 8 Μαΐου 2010

ΌΧΙ στη διδασκαλία Βιολογίας κατεύθυνσης Γ' λυκείου!

Δημιουργεί υπαρξιακά προβλήματα και σε κάνει σχιζοφρενή!

Γιατί όποιος έχει εξεταστεί πανελλαδικώς σ αυτό το μάθημα, ξέρει τί σημαίνει να τσιμπάς το μπρατσο σου ελπίζοντας να δεις τα κύτταρα σου, ώστε να μπορέσεις να τα κόψεις και να βρεις στον πυρήνα το περιβόητο ΝΤΙ-ΕΝ-ΕΙ σου!
Και τί; ΤΙ ΔΙΑΟΛΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΝΤΙ-ΕΝ-ΕΙ;

Δίκλωνη δεξιόστροφη έλικα. Που αποτελείται από επαναλαμβανόμενα μόρια φωσφορικής ομάδας-δεοξυριβόζης, που σχηματίζουν στο χώρο ένα σταθερό σκελετό.





ΧΑΙΡΩ ΠΟΛΥ!

Θέλεις να μου πεις ότι εγώ έχω μέσα σε κάθε κύτταρο μου μιά τέτοια μπλε μαλακία; Και πως από αρχικό μήκος 2m φτάνει σε σημείο να χωράει χιλλιάαααααααδες φορές στο σώμα μου;
Και ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΥΤΤΑΡΟ; Πώς αποτελούμαι από χιλλιάααααααδες κύτταρα ενώ δεν τα βλέπω;; Και πού είναι τα χρωμοσώματα; Και πώς μπορεί κάποιος κάνοντας "ανάλυση του ντι-εν-ει" μου να κρατάει στα χέρια μου τις πληροφορίες που καθορίζουν κάθε χαρακτηριστικό μου;

Μπερδεύομαι. Και μπερδεύομαι ακόμα περισσότερο όταν σκέφτομαι το άλλο:
ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΣΚΕΦΤΗΚΕ ΟΛΑ ΑΥΤΑ;;;;;;;;
Η ιδιότητα του αυτοδιπλασιασμού καθιστά το ντι-εν-ει το ιδανικότερο μόριο για γενετικό υλικό.

ΠΟΙΟΣ-ΤΑ-ΣΚΕΦΤΗΚΕ-ΟΛΑ-ΑΥΤΑ-;;;;;;;;;;
Ποιός τα κανόνισε όλα τόσο τέλεια, και τα οργάνωσε τόοοσο άψογα και προνόησε για τα πάντα; Ποιός φρόντισε τα κύτταρα να έχουν τόσο καλούς μηχανισμούς ώστε τα λάθη κατά τη διάρκεια της αντιγραφής να περιορίζονται στα 10^10;;;;;;; ΚΑΙ ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΝΖΥΜΟ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ;; Δε βλέπω τίποτα απ' όλα αυτά. Δεν νιώθω τίποτα απ'όλα αυτά. Κι όμως έχω μάθει ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ γύρω στις 70 σελίδες που αναφέρονται σε όλα αυτά.

Ποιός τα σκέφτηκε, λοιπόν; Ποιός ήταν τόοοοσο έξυπνος και οργανωμένος και προνοητικός, και τόσα άλλα και οργάνωσε ΤΗ ΖΩΗ; Πόσο καιρό του πήρε;
Τί είναι; Θεός; Τί Θεός;; Τί μορφή έχει; Κι αυτόν ποιός τον δημιούργησε;
Και ήταν πάντα έτσι τα πράγματα; Μάλλον όσο γνωρίζουμε το ανθρώπινο γένος ναι. Και πιό πριν; Πώς ήταν;; Και τί έγινε και εξελίχθηκε έτσι;;

ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ Ο MENDEL, ρε πούστη, ΠΩΣ ΗΤΑΝ ΤΟΟΟΣΟ ΜΠΡΟΣΤΑ ΑΠ' ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ;;
Πώς σκατά σκέφτηκε να καλλιεργήσει το Μοσχομπίζελο και να μελετήσει τους απογόνους του ως προς ένα και δύο χαρακτηριστικά ; (Δόξα σοι ο Θεός, για 3 χαρακτηριστικά δεν έβγαλε κανένα συμπέρασμα!) Ε μα! Μπούχτισα! Δουλειά δεν είχε και καλλιεργούσε κοντά μοσχομπίζελα, ψηλά μοσχομπίζελα, μοσχομπίζελα με κίτρινα και λεία σπέρματα, μοσχομπίζελα με πράσινα και ρυτιδωμένα σπέρματα; Ε προφανώς και δεν είχε. Μοναχός στην Τσεχία ήταν. Συνομιλούσε με το Θεό μέσω καλλιεργειών, φαίνεται...

Και απ'την άλλη... ΒΙΟΗΘΙΚΗ.
Μεγάααααααααλο κεφάλαιο (και εκτός ύλης βεβαίως-βεβαίως.) !
Είναι σωστά όλα αυτά;
Ο άνθρωπος τώρα πιά έχοντας στα χέρια του τις περιοριστικές ενδονουκλεάσες και τους φορείς κλωνοποίησης, έχει τη δυνατότητα όχι μόνο να ερευνά, αλλά να τροποποιεί και να επεμβαίνει στο γενετικό υλικό.
Και γιατί να επέμβει ο άνθρωπος στο γενετικό υλικό; Ναι, ξέρω, πολλές ασθένειες θεραπεύονται, ή ακόμη και αποφεύγονται με αυτόν τον τρόπο. Ξέρω, οι διαδικασίες αυτές
Bοήθησαν στην επίτευξη 2 θεμελιωδών στόχων του ανθρώπου:
1) της κατανόησης της ζωής και της εξέλιξης πάνω στη γη και
2) της βελτίωσης της υγείας και του τρόπου διαβίωσής του με εφαρμογές της Βιοτεχνολογίας στην γεωργία, την κτηνοτροφία και την ιατρική.

Ναι αλλά μήπως τελικά η τόοοοοοοση επέμβαση πιά του ανθρώπου στη φύση και στη φυσική ροή των πραγμάτων, αποτελούν την "ύβρι" του ανθρώπου (το είχα διαβάσει σε ένα θέμα έκθεσης και πολύ μου άρεσε :Ρ); Μήπως η τόση αντίδραση στη φύση, η τόση κατάχρηση των όσων προσφέρει ΜΑΣ (ναι, "μας". Το χρησιμοποιώ συνειδητά. Γιατί αυτά τα θέματα ΜΑΣ αφορούν όλους μας. Όλους τους ανθρώπους... και όχι μόνο) οδηγήσει σε μιά αυτο( ή ετερο-)καταστροφή;



Και καλά εγώ. Τα σκέφτομαι όλα αυτά και έχω υπαρξιακά προβλήματα 10 μέρες πριν εξεταστώ Πανελλαδικώς στη Βιολογία. Οι υπόλοιποι συνυποψήφιοί μου για μιά θέση στο πανεπιστήμιο που επίσης έχουν περάσει πραγματικά ΠΟΛΛΕΣ ώρες πάνω από το βιβλίο της Βιολογίας κατεύθυνσης προσπαθώντας να αποστηθίσουν κάθε κόμμα και κάθε "και" ; Σκέφτονται κι αυτοί; Νιώθουν όπως εγώ; Δεν μπορεί να είμαι η μόνη. Αλλά και πάλι, πόσοι τα σκέφτονται; Και πόσοι από εμάς που τα σκεφτόμαστε δεν θα μείνουμε αναπαυμένοι στον καναπέ του προηγούμενο ποστ συζητώντας ευχάριστα για τη ζωή και τα μυστήριά της; Και πόσοι θα κινηθούμε πιό "ενεργά" ; Και ποιές είναι οι κινήσεις ΜΑΤ που πρέπει να κάνουμε;
(Δεν λέω ότι θα ανακαλύψουμε τί είναι Θεός, ούτε παριστάνω το Θεό. Αλλά αυτή την απραγία ΔΕΝ ΤΗΝ ΜΠΟΡΩ!)
Και το άλλο θεματάκι: Σε ακριβώς 12 μέρες δίνω βιολογία όπως προείπα. Σε τί θα με βοηθήσουν όλα αυτά που σκέφτομαι τώρα στο να γεμίσω την κόλλα μου την άλλη Παρασκευή; Και μήπως τελικά οι υπόλοιποι που αυτές τις στιγμές διαβάζουν, ενώ εγώ τις σπαταλάω για να εκφράσω τις σκέψεις μου γραπτώς, έχουν περισσότερες πιθανότητες να τη γεμίσουν τη γαμημένη κόλλα (ολόκληρο τετράδιο είναι, αλλά ένιγουέη) ;; Και τελικά, τί μετράει; Ποιός θα περάσει στο πανεπιστήμιο, ή ποιός θα γεμίσει το κεφάλι του με υπαρξιακά προβλήματα;
Ειλικρινά, δεν ξέρω. Ναι, χαίρομαι που τα σκέφτομαι όλα αυτά. Αλλά φοβάμαι πώς αν τελικά αποτύχω στις εξετάσεις, αυτοί οι προβληματισμοί δε θα με βοηθήσουν καθόλου στο να νιώσω καλά με τον εαυτό μου.
Γιατί τελικά, όταν δεν ασχολείσαι ΜΟΝΟ με τις εξετάσεις, όταν δεν είσαι φυτό, αλλά άνθρωπος, κινδυνεύεις να μείνεις εκτός πανεπιστημίου... ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ!



ΑΙ ΣΤΟ ΔΙΑΟΛΟ, ΕΝΑΣ ΜΗΝΑΣ ΕΜΕΙΝΕ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΔΕΝ ΘΑ ΞΑΝΑΣΥΝΑΝΤΗΣΩ ΤΟ ΓΑΜΗΜΕΝΟ ΣΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟ-ΤΕ !!!

2 σχόλια:

Μόχα είπε...

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑΑΑΑ!!! ΣΟΥ ΕΥΧΟΜΑΙ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙΣ ΤΟΝ ΣΤΟΧΟ ΣΟΥ!!! ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ ΠΩΣ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΙΑ ΣΟΥ Κ ΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΕΙ ΚΑΤΙ ΣΤΡΑΒΑ, ΔΕΝ ΧΑΛΑΣΕ ΚΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ!!

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΡΟΥΝΤΙΓΚΕΡ! :)

Ρούντιγκερ είπε...

Σ' ευχαριστώ πολύ :) και σε σένα ό,τι καλύτερο :)